Instagram Rosettpojkens illusioner. -

Frågestund; 30 mars, 2010.

Vad heter du?
En smart sak är att kolla min profil. Där står det information om mig. Jag heter Oskar.

Har du alltid varit intresserade av mode?
I couldn't care less. faktiskt.

Varför använder du så "annorlunda" ord ibland?
Det tog ett tag för mig att förstå frågan. Jag använder väl inte konstiga ord? Sen kom jag på att det kanske man kan säga att jag gör. Varför har jag ingen aning om. Men språk fascinerar mig.

Är du tillsammans med Daniel Ståhlbrand?

Nej, det är jag faktiskt inte.

Om du hade fått sätta ihop en egen festival, vilka artister hade du då valt?
Åh det skulle vara svensk musik. Kent och Håkan Hellström är självklarheter. Florence Valentin, Timo Räisänen,  Anna Ternheim, Eric Gadd, Markus Krunegård, Lasse Lindh, Kristian Antilla, Melody Club, Lars Winnerbäck, Moneybrother, The Ark, Simon Norrsveden, Melissa Horn, Parken, Miss Li, Erik Linder, Salem al Fakir och Maia Hirasawa hade även varit varmt välkomna.

Namnet på din första kärlek?

Daniel.

Vad tycker du om vinylspelare?
Jag har aldrig spelat vinylskivor. Faktiskt. Men det verkar så himla mysigt.

Din favoritfilm, vad heter den?
Jag vill säga Harry Potter. Men jag säger nog Titanic eller The Notebook.


Vad har du för drömmar?
Det bror självklart på vad som har hänt under dagen. För några veckor sen drömde jag att jag blev misshandlad, igår natt drömde jag om propositioner, avslag, yrkanden och voteringar. Men vanligtvis drömmer jag väldigt fina drömmar.

Nämn tre band/artister som du inte klarar dig utan?
Håkan Hellström, Kent och Jakob Hellman.

Hur var kent?
Jag letade efter ett ord som var starkare än underbart. Jag hittade ordet oslagbart.

Beskriv din drömplats på jorden.
I Daniels famn. Det känns till och med som en dröm.


När visste du att du var homo?
Jag anser att det är personligheten man faller för, inte könet. Jag väljer därför att se mig själv som bisexuell.

Hur lång är du?
Jag är uppe i den skrämmande längden 1.87 meter.

Favoritband, förutom kent?
Bara för att det stod band och inte artist så svarar jag The Ark, eller The Baseballs.

Om du hade fem miljoner kronor, vad skulle du göra med dem?
Först och främst skulle jag släpa med Daniel på en lång solsemester. Sen skulle jag köpa en herrgård till honom.

Om du fick designa ett eget klädmärke, hur skulle det se ut, och vad skulle det heta?
Åh en perfekt fråga, helt operfekt för mig. Jag har ingen aning. Det skulle vara lite såhär gammal stil över kläderna. Och det skulle heta något riktigt awesome och jag skrev awesome för jag har ingen aning.

Vilket klädesplagg klarar du dig inte utan?
Just nu bor jag i mjukisbyxor och kent-tshirt.


Har hört att du röker. Är det sant?
Sån skit håller jag inte på med längre. Vet ni hur mycket regnskog de hugger ner varje år för att få tobak?

Varför har du plastglasögon egentligen?
Plast? Det är glas utan styrka. För att jag tycker att glasögon är skitsnyggt men jag har inte tillräckligt dålig syn.

Ey varför träffar du aldrig hon den där vrålgoa puman Magda? Har hört att hon saknar dig såsett. Du har ju hennes nummer går det rykten om så smsaaaaaaaaaa!!!! <3
Magda är en av mina bästa vänner och vi ska fika någon gång snart, ja.


Tycker du illa om hippies?

Haha nej.

Vad vill du jobba med i framtiden?
Jag vill vara författare och jobba på en jättehäftig redaktion.


Avtryck:

Om din egen festival skulle skrida till verket någon gång skulle jag gladerligen komma.

2010-03-30

Precis så ser drömfestivalen ut faktiskt! hoppas på att de någon gång blir nått liknade, tro dock de. ;)

2010-03-31

varför tog du bort min fråga?

2010-03-31

Min hand ser ut som en torsk :(

2010-03-31

Sv. Det kan ju va snyggt ^^

2010-03-31

För det första måste jag få säga att du är så söt.

Och som någon annan sa, om din festival blir av kommer jag vara den första som köper biljett!

I framtiden kan du och jag jobba på samma urhäftiga redaktion tycker jag.

2010-04-01

Jag skulle helt klart komma på din festival! <3

2010-04-01

En herrgård till Oss!

2010-04-02



Namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Blogg



Trackback