Instagram Rosettpojkens illusioner. -

Jag mobbar inte.



Idag var Lisbeth Pipping och föreläste på min skola. Det var faktiskt Julias idé från alla första början. Och eftersom jag tyckte att det lät som en helt fantastisk idé så tog jag tag i saken tillsammans med elevrådet och barn- och utbildningsnämndens ordförande Anders Dahlén.
Hon pratade i en och en halv timme om sin frukstansvärda uppväxt. Om hur hon blev utesluten som sjuåring och hur hon fick huvudet nedstoppat i toaletten varje vecka under flera års tid, till hur hon som vuxen hade återträff med sin klass och hur en man grät. På grund av ångesten han hade.
Till hur hon inte förstår hur folk tror att de har rätt att kommentera att folk är fula eller konstiga. Men en sak som jag verkligen reagerade på var när hon sa

- Jag läste en gång att amerikanska forskare har kommit fram till att de som själv kallar andra för bög i högstadiet, ofta är de som kommer ut som de själv senare i livet. -

, och tystnaden som uppstod. Och senare mumlet. Hon gav varenda en där inne en tankeställare. Jag svär på det.

Sist, tidningen kom fram till oss efteråt, så imorgon kommer det förmodligen vara en förbaskat snygg bild på mig och Linnéa när vi posar med just Lisbeth Pipping. När jag slutade skolan ringde även Per Andersson mig igen. han jobbar på kommunen och han hade inte fått tillfälle att gå på någon av föreläsningarna, så han frågade mig hur den var och andra elevers reaktioner, vad hon pratade om osv. Kanske också hamnar i tidningen imorgon.

Hon var fantastisk.

Avtryck:

det var helt otroligt!

2010-11-22

GAAAH det här inlägget gör mig glad. För fan vad vi är bäst. (och jag har fortfarande på mig min pin/knapp/vad det nu heter. typ min bästa ägodel.)

2010-11-22

du är också en sorts mobbare. du handlar på h&m. h&m är pro-israel. du är en mobbare och ett borgarsvin. bojkotta h&m för fan, du är en skam för hela kulturrörelsen

2010-11-22

jag tackar elevrådet för detta, märkte att det gjorde intryck på många man inte förväntade sig :)

2010-11-23
Z

Om det hon sa om att säga bög är sant så lär hela 9G bli väldigt gay.

2010-11-23

Men åh, söt knapp. Vart har du fått tag på den?

Kraam

2010-11-26

"du är också en sorts mobbare. du handlar på h&m. h&m är pro-israel. du är en mobbare och ett borgarsvin. bojkotta h&m för fan, du är en skam för hela kulturrörelsen."



Dagens <3



2010-11-26

borgarsvin

2010-11-30



Namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Blogg



Trackback