Instagram Rosettpojkens illusioner. -

There's no place for us.

idag kan nog ha varit årets hittils mest värdelösa dag.

alla har varit så himla ledsna och de säger ingenting när man frågar vad det är.
och jag blir så trött på alla lärare. ingen bryr sig ett jävla skit om eleverna, som om alla dessa sjuhundra elever inte vore deras ansvar.
det satt en kille i matsalen. ensam. vid ett bord för sex. vid bordet framför denna kille, satt det två lärare och pratade med varandra. det gick förbi den här killen flera gånger när de skulle hämta vatten osv.
- de tittade knappt på honom. bara åt. bara pratade med varandra. och den här killen som satt ensam bara tittade ner på sin tallrik.

idag var det även en kille som höll en annan i nacken, tvingade honom neråt. killen grät för att det gjorde så ont. men han med övertaget släppte inte. bara log hånfullt.
precis bredvid, stod en lokalvårdare, och väntade på att de skulle flytta på sig så att hon kunde fortsätta städa. hon ignorerade totalt killens smärta.
jag skulle precis skrika åt honom, men jag hade stått där och glott åt situtationen i flera sekunder, och killen med övertaget såg att jag kollade på honom med hat, och han släppte. sedan gick han därifrån och låtsades som ingenting.

+ med dagen;
jag och linnéa fick byta till musik&drama på elevens val.
fikade med kajsa på torgstallet.
dansade bugg.


Avtryck:

Alltså jag har aldrig hatat våran skola så mycket som jag gör nu. Lärarna bryr sig verkligen inte och det är så jävla hemskt.

2010-09-06

Och jag har förresten varit ovanligt glad idag. För en gång skull typ.

2010-09-06

<3<3<3

2010-09-06

Lärarna får dessutom billigare mat för att de väljer att äta i elevmatsalen istället för den åtskilda.

2010-09-06

Det är helt sjukt att det är så. Det borde verkligen, verkligen inte få vara så. Jag får ont i hela hjärtat när jag hör det.

Varför finns det inte fler som dig?

2010-09-07



Namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Blogg



Trackback