Instagram Rosettpojkens illusioner. -

Fredag 01/01-2010 skrev jag:

... och jag har tänkt ikväll.
Jag kommer ihåg när man var liten, sådär 7-10 år, och man kollade på film med sin familj då en tjej helt plötsligt kysser en annan tjej. Jag kommer fortfarande ihåg reaktionen jag fick då. Man fnissade, samtidigt som man var helt förstummad. Man fattade ingenting. Vi kollade på Flickan Som Lekte Med Elden häromveckan. Och jag har en lillasyster som är 6 år. Jag såg på henne, att hon tänkte precis som jag gjorde när jag var liten. Jag såg hennes ögon. Jag såg hur hennes läppar vred sig.
Sen frågade man pappa "Vem av dom är killen?". Jag minns att jag gjorde det en gång. Man fick svaret att "Ingen av dom är kille." Då fattade man helt plötsligt ännu mindre. 'Om ingen av dom är killar varför kysser dom varandra då?' Sen fnissade man. För att man tyckte att det var konstigt. Det var fel, och då skrattade man.
En del växer ifrån det där med åren. Växer ifrån att inte förstå. Att tycka att det är konstigt. Men på något vis så stannar det kvar hos många. Att det är fel. Fel. Fel. Homosexualitet, vad är det för jävla sjukdom? Och självklart ska man skratta åt dom som har smittats. 
På en del växer det fast. Och jag har aldrig riktigt förstått varför.

länk till inlägget.

Avtryck:

trevlig läsning och hemskt med homofobi :(

2010-09-15

Du är en klok man.

2010-09-15

minns de, bra inlägg.

2010-09-15
m.

bra ord.

verkligen.

2010-09-20



Namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Blogg



Trackback