Instagram Rosettpojkens illusioner. -

Om att drömma.

Jag drömde en jättekonstig dröm. Egentligen är det konstigt att jag drömde över huvudtaget. Jag sov inte på hela natten, men någon gång måste jag ha slumrat till i någon minut.

Jag drömde att vårat hus låg vid en vulkan, och helt plötsligt fick den här vulkanen utbrott. Vi satt i köket och spelade kort. Och en glödande sten föll igenom taket och fick köket att börja glöda. Alla skulle ut, så fort som möjligt. Men innan någon av oss gick ut, så skulle vi välja att ta med oss den sak som betydde mest för oss.

Jag sprang in i mitt rum och möttes av nästan total förödelse. Men skrivbordet var helt, och på där stod min externa hårddisk, innehållande alla mina bilder. Jag tog den och sprang ut.

Efter det vaknade jag. Jag fick aldrig veta vad de andra tog med, eller om de kom ut levande.
Det var en väldigt läskig dröm. Och jag vill aldrig någonsin drömma något liknande igen.


Vad skulle ni ha tagit med er?

Avtryck:

Usch :(

2011-02-03

usch, ingen direkt trevlig dröm det där..

2011-02-03

usch vad läskigt :(

2011-02-03



Namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Blogg



Trackback