Instagram Rosettpojkens illusioner. -

I don't feel the same.

första skoldagen var precis lika hemsk som jag föreställde mig. klyschigt, eller hur?
frånochmed första lektionen har jag avskytt min klass mer än någonsin och jag funderade på att spela in killarna i min klass när vi väntade på svenskan. de lät som apor, slogs som apor och skrattade som apor. såg ut som apor också för den delen.
ingen lugn första dag heller. det drog igång direkt med plugg inför prov vecka fyra och genomgång med arbetsprojektet i bilden där jag har valt att illustruera en låttext.

vi hade även elevens val idag. hade svenska men jag ville ju ha musik&drama! så jag bytte direkt. fast det var kö till rektorn, det var nog det roligaste idag. sen kom elevens val-lektionen och lars g. svensson (som är med i johan falk) ska förmodligen komma till dramagruppen och prata och vi ska även planera vad för uppsättning vi ska göra iår. fint!


efter att ha suttit på träningscykeln i ca en och en halv timme tyckte jag att jag förtjänade lite god kvällsmat. så jag gjorde smörgåsar med endast purjolök, ost, gurka och tomat; och det kan ha varit de godaste jag gjort någonsin. till det en kopp te som heter vintersaga, vilket är en av mina favoriter.

hoppas ni har en fin kväll och att era första skoldagar inte har varit fullt så hemska som min. puss.

Avtryck:

DRICKER DU OCKSÅ VINTERSAGA!

Det är bland det godaste teet som finns. Dessutom så lät de där smörgåsarna inte så pjåkiga. Purjolök är världens bästa växt. Utan tvekan. Helt ärligt, purjolök är lika bra som Harry Potter.

2011-01-10

Ingen jättefin kväll, men en kopp te kan nog förgylla den. Sen måste jag verkligen sova.

Och första skoldagen var bra :)

2011-01-10

hahaha det där om killarna i din klass var väl ingen direkt nyhet?



och jag blev så fruktansvärt hungrig när jag såg dom där smörgåsarna.

2011-01-10

skulle kunna dö för de goda mackorna. muuuuuuuuuums och åh. det teet lät spännande.

2011-01-11

Vi drog också igång direkt, ofint av lärarna tycker jag, men c'est la vie, n'est-ce pas?

2011-01-11

Som sagt.. Det kommer en dag när de ångrar sig. Då får de lida. Älska dina fiender är ett fint citat. Lev efter det så långt det går, finns inget som sänker garden så mycket ;)

2011-01-12

det dära med apor påminner mig om mig störda klass. Fast med tjejerna, vi är 11 tjejer och 4 killar, mobbat, men killarna är oftast mer mogna än de flesta tjejer som låter som att det är värsta djurparken.

2011-01-12

fy vad goda mackorna ser ut

2011-01-16



Namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Blogg



Trackback