Instagram Rosettpojkens illusioner. -

Oskar och den välsmakande sanningen.

Jag är verkligen ingen typisk fikamänniska. Men när det kommer till denna skandinaviska tradition så faller jag som en knäsvag prinsessa inför det beundransvärda uppenbarandet av den ståtliga prinsen som ska rädda dem från all onska. = Jag älskar semlor.
Igår invigde jag årets första semla, eftersom jag nu är och hälsar på i min hemstad där världens godaste semlor håller hus. Kommer ni ihåg att jag har pratat om ett café som heter Torgstallet? Det är där. På Torgstallet serveras det fantastiska hembakade bröd med en otroligt välsmakande mandelmassa och en grädde som till skillnad från alla andra caféer inte smakar som om den har stått i ett kylskåp i en vecka. Torgstallets semlor ska det vara. Eller hemgjorda, men i det här fallet är det nästan samma sak.
Summan av kardemumman: Semlor är gott och jag har planerat att gå upp några kilo den resterande vintern, fett värt.
Okej inte riktigt men ni förstår vad jag menar.

Avtryck:

Är inte du någon typisk fikamänniska? HAHA, dagens skämt.



Semlor är väldigt trevliga. Fast jag håller med om att köpe-semlor är äckliga. Skulle vilja träffa dig innan du åker hem... Pusshej.

2012-01-05

åh, det där ser inte helt fel ut :)

2012-01-08

Jag föredrar Torgstallets, men vi får försöka göra egna nu!

2012-01-11

Semlor är verkligen sjukligt gott! Mycket mandelmassa ska det var!

2012-01-19



Namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Blogg



Trackback