Instagram Rosettpojkens illusioner. -

The traffic lights they turn blue tomorrow.

Idag påminde jag min mattelärare om att det var den internationella pi-dagen idag. Hon sa att hon skulle ge mig ett A för den påminnelsen, och jag kommer inte att godkänna något annat :)))) Hursomhelst så kom jag och Eda i min klass på att man kunde fira det genom att göra paj! Pi, pie, ja ni fattar.
Jag tyckte att det var en asbra idé så jag gjorde en hallonpaj med choklad. Och det skulle kunna vara det godaste jag ätit hittills. Tycker att alla ska prova det. Gör en enkel smuldeg och lägg i hallon i en smörad form och häll sedan över finhackad choklad. Över med smuldegen och in i ugnen i 20 minuter på 225 grader. Häll sedan över lite mer choklad när den är ute.
Tillsammans till pajen avnjöt jag en god kopp vaniljte och ett avsnitt av How I Met Your Mother. Kunde jag haft en bättre onsdag? Skulle inte tro det.

Avtryck:

Såg ju väldigt gott ut! Glad Pi dag eller vad man ju säger!

2012-03-14
Eda

Va du tvungen att visa mej de här Oscar? Nu blir ja fan jättesugen :P

2012-03-14

Åh herregud vad gott.

2012-03-14

Gud vad god pajen ser ut!

Brändes inte chokladen som följde med in i ugnen?

2012-03-14

Okej, det där såg väldigt gott ut. Ge mig?

2012-03-14

Hade du tagit en sväng förbi ansgars så kanske du hade haft en ännu finare onsdag hehe, puss.

2012-03-14

sv: åh, tack fina!

2012-03-14

Åh så fint. Visst är HIMYM braaaa?

2012-03-15

Det var asmums!

2012-03-15

räknar med att du bjuder på något sånt där smaskigt på lördag!

2012-03-15

Tack för den, jag som försöker vara nyttig!! Haha, nä men pajen såg verkligen ruskigt god ut!



sv: Tack för din kommentar förresten :)

2012-03-15

Sv: JAG HADE INTE GJORT DET I ALLA FALL!! mums...

2012-03-16

Sv: jag hade inte tackat nej i alla fall! mums vad snygg människan är!!

2012-03-16

Dagen efter var det hjärn-dagen, jag tror inte att man kan fira den på samma sätt... ;s xP



Pajen ser jättegod ut! :D

2012-03-17

gud så gott!! Jag får nöja mig med kladdkaka!

2012-03-20



Namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Blogg



Trackback