Instagram Rosettpojkens illusioner. -

The Woman In Black.

"Den unga juristen Arthur Kips lämnar sin son i London för att reda upp den nyligen avlidna Alice Drablows affärer. Han upptäcker att en rad oförklarliga olyckshändelser har fått föräldrarna i byn att hålla sina barn inomhus, som om de ville skydda dem mot en osynlig fiende."
Först och främst vill jag bara reda ut en sak. Jag avskyr skräckfilmer och jag förstår verkligen inte det där sköna i att bli skrämd. Inte någonstans. Trots detta kände jag ändå någonstans att jag helt enkelt var tvungen att se den här. Jag menar, Daniel Radcliffe har huvudrollen.

Jag vill säga att jag plågade mig igenom hela filmen. Men det tänker jag verkligen inte göra. För hur hårt jag än höll i min pojkväns hand, hur mycket jag bet ihop och försökte nynna positiva låtar och hur mycket jag vred och vände på mig så kan jag verkligen inte förneka att: The Woman In Black är en jävligt bra film. Så snygg och så fängslande men så fruktansvärt, fruktansvärt fruktansvärd. Det var verkligen hemskt att se barn efter barn efter barn brinna upp eller drunkna till döds.

Trots detta: 5/5.

Avtryck:

Åh. Vill se, tror jag.

2012-05-06

Han känns ändå så himla självklar att vara med i en sådan film tycker jag!

2012-05-06

Såg den härom veckan, fy vad den var bra men så sjukt läskig ibland!

2012-05-07

om jag skulle våga kanske? hmm.

2012-05-07

sjukt bra film!

2012-05-07

Jag. Hatar. Skräckfilmer.

2012-05-08

Usch, vad hemskt det låter...

Jag skulle säkert bara gråta och få mardrömmar. ;'(

2012-05-08

Verkar så läskiiiiiig men jag ska se den snart japp kommer dö :)

2012-05-10

- Usch på såna människor - Dödsätare! :/

2012-05-10

Jag vill se, tror jag.



sv: jag ska hälsa på lite kusiner osv i Lund!

2012-05-11

fy sjutton vad den var läskig, men så sjukt bra

2012-05-12

Hahaha alltså! Min första tanke när jag hörde att liksom herr Radcliffes nästa film skulle komma (för längesen då) var ju att jag ju MÅSTE se den.

Fast när jag förstod att det var en skräckis blev jag så himla kluven, för jag är precis som du, jag FÖRSTÅR VERKLIGEN INTE idén med läskiga filmer.

Jag har fortfarande inte bestämt mig för hur jag ska göra. :(

Haha, ack svåra liv!

2012-05-13

Åh, skräckfilmer är något jag aldrig uppskattat (underdrift), men kanske att man skulle... Eller nej... Fast jo...

2012-05-13

Svar: Den är helt underbar! Sojamjölk + polentagryn + mandelmjöl + kardemumma och lite annat. Tänkte att jag ska dela med mig av receptet, förhoppningsvis kommer det upp snart!

2012-05-13



Namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Blogg



Trackback