Instagram Rosettpojkens illusioner. -

Vilken roll har jag i klassen?

På biologin idag;
Vår lärare blev trött på oss. Blev trött på vår pratiga klass, som tillochmed fick gå till rektorn och prata när vi gick i sjuan, för att vi verkligen inte kunde vara tysta. Hon stod och utforskade varenda en av oss tjugotre i elever som befann sig i klassrummet just då klockan 09.07 imorse. Hon log lite grann, men med ett sorts allvar som jag fortfarande inte kan förstå mig på. Trots att jag har tänkt på det hela dagen. Hon sa tyst men tydligt.
"Vilken roll har ni i klassen? Vilken roll förväntas du att ha? Och vilken roll vill du ha?
Många tystnade. Förutom en kille då, självklart. Vår lärare kollade på honom och sa
"Vilken roll har du?"
Varpå han svarade;
"Jag är klassens biff."
Alla skrattade. Mest med tanke på att han verkligen inte är biff någonstans. Han är en tanig kille på 1.58 cm, säkert.
Vår lärare fortsatte;
"Vilken roll har du?" Hon tittade på en annan elev. Han svarade;
"Jag är klassens mes."
Alla skrattade.

Hon fortsatte. Att fråga. Och jag blev så rädd att hon skulle fråga mig, just mig. Rädd för vad alla andra skulle tänka, kanske säga också.
Klassens tönt, klassens emo, klassens stud, klassens bög?
Jag funderade på att hoppa ut genom fönstret precis bakom mig. Så rädd var jag.
Jag ville inte höra vad andra tyckte att jag hade för roll. Men samtidigt, vad har jag för roll? Ska jag själv sortera mig?

Vilken roll har du i klassen?

Avtryck:

Nu vet jag ju inte hur dina klasskamrater är men jag slår vad om att du är klassens finaste. Snart slutar du på Stenbock och då slipper du allt sånt där. Kram!

2010-09-27

Måste man sortera sig? Måste man kunna sätta en titel på vem man är?



Jag hade också fått den paniken. Fy. Jag hade typ ryckt på axlarna och sagt "ehm jag vet inte...". Iallafall på högstadiet. Fast jag var väl typ klassens fetto, klassens häst, klassens tönt, klassens mes och klassens bög. Men på den tiden visste jag knappt om det själv ^^.

2010-09-27

<3

2010-09-28

Hade jag skulle fått bestämma så skulle du vara klassens finaste.

På högstadiet var jag klassens stud, klassens tönt. Jag var så ofantligt trött under hela nian på det, jag ville verkligna inte fortsätta att vara det.

På gymnasiet har det ändrats helt nu, med en ny smamansättning människor har man chansen att ändras. Att vara den man vill vara.

Dessutom så höjs mognadsgraden såpass mycket på gymnasiet, så man ändras på grund av det också.

Jag lovar, så är det.



Sedan tycker jag att det var riktigt dåligt att göra så av läraren, att fråga vilken roll man har. Det vågar man verkligen inte säga. Jag hade nog också sagt "eh.. javenne" och hoppas att ingen skulle skratta.

2010-09-28

så fin text. så himla fin text. åh vad du är duktig oskar.

2010-09-28

jag tror nog att du är klassens ärligaste och modigaste.



Jag skulle nog säga att jag är klassens lilla tysta, som gillar att ibland sitta med huvudet i ritblocket.

2010-09-28

Jag är nog klassens clown, eller klassens hyena då... eftersom jag skrattar hela tiden.

2010-09-28

Klassens bästa. Eller skolans bästa. Eller typ universums bästa eller så låter väldigt sanningsenligt för dig tycker jag.



Jag är nog typ klassens udda. Fast på ett bra sätt. Jag är inte som min klasskompisar. Eller det är väl inte alltid bra heller. Jag vet inte. (Jag har tappat räkningen på hur många timmar jag varit vaken nu men jag har passerat trettio. Därav den förvirrade kommentaren.)

2010-09-30

Klassens bästa. Eller skolans bästa. Eller typ universums bästa eller så låter väldigt sanningsenligt för dig tycker jag.



Jag är nog typ klassens udda. Fast på ett bra sätt. Jag är inte som min klasskompisar. Eller det är väl inte alltid bra heller. Jag vet inte. (Jag har tappat räkningen på hur många timmar jag varit vaken nu men jag har passerat trettio. Därav den förvirrade kommentaren.)

2010-09-30



Namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Blogg



Trackback