Instagram Rosettpojkens illusioner. -

Kullaberg, 9 maj 2011.

Här börjar alltså min resa till Kullaberg tillsammans med min klass, 9A, i sällskap med 8E.
Jag gick upp klockan 05.02 och tänkte att jag hade ungefär all tid i världen, så jag bakade en kaka. När jag skulle stoppa in den i ugnen insåg jag att klockan var 05.34. Jag hade alltså 26 minuter på mig att packa färdigt väskan, göra mig iordning och ta ut kakan ur ugnen. Stressigt liv. Jag åkte hemifrån 06.05 och kom då lagom i tid. 06.30 avgick bussen och 50 elever såg fram emot en tre timmars lång resa mot Skåne.

Vi började vår vandring upp för Kullaberg. Varmt? Svar ja. 23 grader och bergsklättring är ingen bra kombination.
Vi gjorde ett stopp vid Kullens Fyr. Kanske det tråkigaste stoppet, även om utsikten var helt fantastisk mellan Sverige och Dannmark som skymtas i fjärran.
Det här var ganska roligt.
Vi kom till Josefinelust som kan vara en av de absolut vackraste platserna jag någonsin varit på. Vyerna var underbara och stenarna var perfekt formade så att man kunde ligga på dem och sola, haha. Några fick för sig att bada. Det var kanske en mindre bra idé. Det fanns även lite grottor och sådant som självklart måste undersökas.
Det här var det värsta som hände under hela dagen. Min mobil anslöt sig till Danmarks nät så jag kunde inte smsa på ungefär en hel timme. -död-
Sista stoppet innan vi åkte till Helsingborg där vi hade lite fritid, var Nimis. Ett konstverk av Lars Vilks. Helt fantastiskt. Helt fantastiskt.
På hemresan tittade alla på Bröllopsfotografen, jag hittade funktioner på min kamera och Anni målade en dansade flugsvamp.
Ni som inte varit på Kullaberg, åk dit. Njut av utsikterna och naturen. Så himla fantastisk dag.

Avtryck:

vad roligt med utflykt!

2011-05-11

åh kullaberg, där är mysigt och fint

2011-05-11

åh verkar ha vart ett gosigt och fint litet äventyr!

2011-05-11

Åh, Nimis är fint. Och jag antar att världen gick under där en stund, när du kopplades till Danmarks nät :*

2011-05-11

Okej, dit får vi åka nån gång.

2011-05-11

KAJ <3<3<3

Och Kullaberg var så himla fint och roligt när vi var där. Typ tusen gånger bättre än vår klassresa!!! Best.

2011-05-11



Namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Blogg



Trackback