Instagram Rosettpojkens illusioner. -

Putte i Parken 2013

Nu ska man alltså försöka sammanfatta detta. Det började med att Amanda (nedan) smsade mig för ungefär en vecka sedan och bad mig hänga med till Karlstad som funktionär, för att hennes kompis inte längre kunde åka. Betänketiden var kort och efter ca en minut var allting bokat och färdigt.
Så i tisdags begav vi oss (jag från Ulricehamn och hon från Sundsvall) till Karlstad för att vara funktionärer på Putte i Parken 2013. Ni kanske tror att jag är avundsjuk på min goda vän för att hon fick en rosa tröja. Men då jag endast jobbade de två första dagarna och ägnade de övriga till att se alla band och hänga med kompisar medan hon jobbade, jobbade och jobbade är jag verkligen inte det.
I vilket fall som helst har veckan givit oss en mängd nya kompisar. Bland annat hittade vi en improvisationsteater från Karlstad bestående av fantastiska människor. Det känns nödvändigt att tillägga att de hade tre föreställningar om dagen mellan tisdag och lördag, att vi såg samtliga och numera kallas deras fan base. <3 Kolla upp Improvisommar!
På tal om kompisar, jag hittade denna också!
Om man bortser från Hultsfred iår har jag inte varit på någon festival förut, och då stannade jag bara en dag. Det här var därför en helt ny upplevelse och jag såg sammanlagt 23 konserter. Fattar ni ens: 23 st!!!!!!! Sämsta: Håkan Hellström. Gick därifrån efter ungefär tio minuter. Däremot bästa: Oskar Linnros (självklart) och min nyfunna kärlek Pompejius. Lyssna lyssna lyssna lyssna på Pompejius.
 
I vilket fall som helst, är jag hemma nu. Kom hem runt 12.00 igår och har sedan dess: sovit. Helt seriöst. Försöker bota min förkylning och har därför hört att detta är en bra metod. Samt att då slipper man umgås med människor och känna sig ofräsch och gråta över att festivalen är över. TACK SOM FAN FÖR ALLTING KARLSTAD.

Avtryck:

OSKAR BLOGGAR?!?!!?!???!? Men i alla fall, jag saknar dig <3

2013-07-09

åh du träffade Jossan!

2013-07-12

Festivaler är bääääääst

2013-07-19



Namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Blogg



Trackback